أضف استشارتك

السلام عليكم حضرتك انا صاحب استشاره

الإستشارة رقم: 30874

السلام عليكم حضرتك انا صاحب استشاره قديمه برقم 13060 … حضرتك مر دلوئتي اكتر من اسبوعين واللون الاحمر اللي اتسبب فيه مرهم اسكارووو لسا موجود وخلي الجرح باين وهو قبل ماحط المرهم ماكانش باين … حضرتك اعمل ايه انا ……كمان بقعة الدم الحمرا اللي ف عيني لسا موجوده بقالها اكتر من 3 اسابيع … اتمني الرد لاني نفسيتي طيييين بصراحه … استغفر الله العظيم

  1. مرحبا اخي الكريم 🙂

    ننصحك اخي الكريم بالذهاب للفحص العيادي لدى طبيب امراض جلديه لتقييم ما حدث في بشرتك من جراء استخدام هذا الكريم على الجرح لانه لا يمكننا الحكم على تقييم الحاله كذلك بدون فحص خصوصا وانك تقول ان اللون الاحمر اخذ في الزياده وبدلا من كونه خط صغير اصبح اكثر وسعا لذا يلزم الفحص العيادي لدى طبيب الجلديه لتاكيد التشخيص ومن ثم وصف العلاج المناسب …….

    اما بخصوص التجمع الدموي الذي تعاني منه فننصحك بالذهاب للفحص العيادي لدى طبيب عيون للاطمئنان لانه تجمع دموي بسبط ولا يحتاج لعلاج وانما سيختفي من تلقاء نفسه بعد فتره تختلف تبعا لحجم التجمع الموجود ولكن يلزم اولا التاكد من سلامه قاع العين والشبكيه ….

    تمنياتنا بالشفاء العاجل 🙂