أضف استشارتك

السلام عليكم .. حضرتك عندي استفسار

الإستشارة رقم: 30702

السلام عليكم ..
حضرتك عندي استفسار صغير بس .. اتمني الرد ربنا يجازيك خير يارب لان الموضوع نفسي ..
السؤال … انا ندي جرح كان متخيط والحمد لله اثره مابانش بعد فك الغرز كل لانه كان اعلي العين متوازي مع الحاجب …
انا قلت اجيب كريم ((سكاروو ))بردووو يودي الاثر اكتر ولكن للاسف اتحول لو الاثر للون الاحمر انا حضرتك لسا مستخدم الكريم دا بقالي ايام اتمني الرد لاني احترت اكمل استخدامه ولا اقف وايه اللون الاحمر دا بيروح ولا هيفضل لون جرحي احمر كدا … للعلم الجرح كان غرز ومش باين باين كانه خربوش بفضل الله لكن الكريم دا مش عارف حمر مكانه ليه اتمني الرد جزاكم الله ماتتمنون ..

  1. السلام عليكم اخي الكريم 🙂

    نود التوضيح اخي الكريم ان هذا الكريم يستخدم لعلاج اثار الحروق والجروع الموجوده في الجلد وهو فعال في ذلك ,,,,,

    الا ان هذا الكريم يعمل على ازاله الطبقه السطحيه للجلد مما يؤدي الى حدوث حساسيه شديده في الجلد واحمرار وهو ما حدث بعد استخدامك لهذا الكريم عدة مرات نتيجة حدوث تقشير في الجلد بما يعمل على تكوين طبقه جديده من الجلد بدون اثار الغرز ……

    الا اننا نود التاكيد عليك انه اذا لاحظت ان هذا الاحمرار في ازدياد فيجب عليك التوقف عن استخدام الكريم ومن ثم الذهاب للفحص العيادي لدى طبيب امراض جلديه لانه من المحتمل انه حدث لديك حساسيه شديده من المواد الموجوده في الكريم وهو الامر الذي يستدعي العلاج حال حدوثه ……

    تمنياتنا بالصحه والعافيه 🙂