عندى العصب السابع من شهرحيث انى اخدت دوا فيبراميسين ١٠٠ ودواء فينادول شراب و وبعد ١٠ ايام ذهبت لدكتور اخر وكتب لى علاج تانى وهوحقن نيوروبيون كل ٣ ايام حقنه لمده شهر وبرشامsolupred 20 mg وبرشام alphintern وانا ما خدتش البرشام الsolupred وبدات اخد علاج طبيعى بعد التهاب العصب ب ١٠ ايام بس بعد اول جلسه حسيت بتقل فى النص اليمن من دماغى مكان التهاب العصب بس من فوق مع اى حركه او انى احاول ارفع حواحبى او اعمل اى حركه وبعدها باسبوع جالى زغلله فى عينى مع عدم التوازن ومع دخول رمضان بحس بعد الفطار بصداع شديد من عند الجبهه وتقل فى الراس ومع عدم التوازن وزغلله بالعين هل هذه الاعراض بسبب العصب السابع ولالا

  1. مرحباً بك في قسم الاستشارات،

    التهابات العصب السابع عادة ما تتطلب فترة زمنية طويلة نسبياً لحين تحسن الأعراض بشكل كامل، ومن الوارد ان تكون تلك الأعراض مرتبطة بتلك المشكلة الأساسية، لكن من الضروري متابعتك المنتظمة مع طبيب الأمراض العصبية؛ حيث أن إطلاعه على كافة تفاصيل حالتك الصحية يجعله أقدر على تقييم الأعراض التي ظهرت مؤخراً ويتمكن من تحديد سببها بدقة.

    مع تمنياتنا بالشفاء العاجل.